Sunday, November 1, 2009

Errrmmm pelik la...

Boleh ke kite keje tanpa libatkan hal peribadi?..maksudnya hal keluarga..ermm..
susah kan kalau orng tak paham dgn masalah kite sbb dia xde dlm setiuasi kite..cube la 1 hari diaorg xde orng yang yang biasa diorng bergantung msti dia dpt rasakan mcm ne la perasaan kite..tp kan diorng kuar wat urusan peribadi bole plak..diorng dekat bole la jmpt anak balik sekolah balik..mcm ayu jauh..kalau rumah ayu dekat dgn sekolah..da lama aku kuar pas2 balik keje balik.....masalah dia mcm nie,kadang2 ayu slalu mohon kuar..maksd nya balik awal sbb family problm..masalhnye bukannya sengaja n x nak pun sebenarnya..tp nak wat mcm ne da terpaksa x leh nak elakkan..kalau x kuar sape nak jmput2 adik balik sekolah..sbb motor mak rosak x leh hidup, motor mak tue slalu meragam..mak reti bawak moto tue je..moto skuter dia x reti bawak..jd ayu la jd orng yg ptt mak ayu mintak tolong..x kan nak biakan adik2 duduk kat sekolah smpai kul 6 maksudnya smpai ayu balik keje...x ke risau hati ayu..jd ayu mohon balik awal, kalau ayu mohon kuar jmpt adik ayu n balik ke sekolah balik x bebaloi..dari rumah ayu ke sekolah ayu bekerja makan masa 1 jam..tahun nie je ayu mintak diorng paham..sbb tahun dpn adik lelaki ayu abis blaja diploma..jd ayu bole bagi2 tugas...klau la ayu nie jenis pentingkan diri da lama ayu abaikan tanggung jawab ayu sebagai kakak@along..ayu fokus pada keje..adik2 ayu terabai..kenapa diorng x leh paham dgn masalah ayu..dia leh buat ayat mcm nie lg kat ayu " kalau ada masalh mohon cuti" da kate masalh!!! mane kite tau dia dtg bile...btol x?? Geram.....kalau hal keje x leh masuk cmpur hal keluarga jd dia kena ikut baru bole nasihat orng lain..nie x..nasihat orng n tegor orng tp diri sndri pun suka wat hal peribadi time keje...pelik btol..

4 comments:

Jamil Jumpa Jamilah Jerit Jerit Yude said...

saborrr cik takayun..
awak kan kak long..

susah sekejap jea..

Lebahmerahjambu said...

org2 yang berperangai cmani.....,
ko sepuk je 18 x 24..
mungkin dia baru paham ape yg dimaksudkan dengan M.A.S.A.L.A.H

btw, bawak b'sabar banyak2...

Anonymous said...

susah ar mcm ni kan yu , diorng bkn tau masalah kiter kan senang la ckp kan ...betol2 ko sepok jer yu ..hhehhhehh x per la sabar jewk k laling ...

hazel flowersha said...

juz ignore kan je