Tuesday, October 6, 2009

Lesen P kereta


skrng hati aku senang sgt..aku sudah ade lesen kereta P hehe..strat aku keje tahun buln 5.2008 smpai 1.10.2009 aku drive kerete dgn berbekal kan lesen L kereta..jd nak g keje hati aku di selubungi ketakutan rdblock..si dia selalu menasihati aku..g ambik lesen selesaikn lesen cepat..aku da bayar abis duit lesen kereta..cuma aku suka tangguh2kan..mula2 kate lepas raya tahun lepas..pas2 kate lepas raya cina tahun lepas..pas2 tangguh lagi lepas cuti sekolah tahun lepas..ermmm jd keje aku menagguh2kan masa nak g latihan memandu...selama aku g keje tanpa lesen P aku berdoa agar allah melindungi aku..sebenarnya aku bukan nak melengah2 kan masa cuma aku anak sulung bnyak kotmitmen..isnin smpai jumaat aku keje balik kul5.30 smpai rumah kul 6.15 tempat latihan memandu a tutup..contoh mcm hari sab2 n ahad..aku da booking nak blaja tuptup pekerja mak aku demam x dpt g meniaga jd aku kena ganti..x kan mak aku nak g..mak aku kena jaga kesihatan..kalau mak aku sakit sape nak uruskn meniaga..da terbatal..pas2 si dia pun membebel lg..g buat lesen..g buat t kena saman jpj kereta kena angkut..aku pun risau..pening bile la masa free..last2 aku terpikir tnggu budak poli cuti...bile budak poli cuti angah n alang ade rumah bia dia uruskan..last2 aku buat latihan memandu bulan 6 hari tue..selesai latihan memandu selama 10jam..aku pun nak booking JPJ..tp aku kena tnggok jadual kerja aku dulu sbb JPJ hari selasa...bulan 7 smpai bulan 8 aku ade kursus semuanya jatuh hari selasa..jd aku x jd book..bulan 9 aku booking JPJ dia kate ade kosong 29,9,2009 je..aku pun ok..pas2 aku lulus n da ade lesen skrng nie...sukenya hati,aku bole g mane2 yg aku suka...tp aku nak ucapkan terim kasih pada si dia sbb si dia selalu membebel mcm mak nenek kat aku..kalau dia x bebel smpai skrng aku lesen L je..TERIMA KASIH PIKACUPIKACUBOLA ku...

2 comments:

boysebol said...

hehee..jahatnye..ape la ayu ni..

~finazizan~ said...

weh..akhirnye,,bru dpt ye...kalo x ko bwk kete x selamat la kn..huhu